Archives du blog

10 octobre 2021

This exceptional physique filled with reason

"Man is God in thought" !? It cannot come from a sage, but from an ally of pride. Man is not a God, nor a half God, may the Creator forgive our trespasses, Creation goes from one macro
cosm to another totally contradictory The Creator created the Earth man, the Djinns of fire, the angels of light. . .

The Creator HONORS MAN, after having infused him with His INTELLECT,
impregnated with INTELLECT just a tiny touch hence our limit of knowledge, many things exceed human understanding in this existence of free will as if, to gauge the rectilinear, the determination, the dedication, the man remains exceptional by a physique filled with reason.

Man anticipates, man makes science fiction, the wise man a philosopher
and finally man has the tool of science, a tool for progressive progression
according to the primary needs that allow it to pass from one era to another.

Man is insignificant in relation to the complex grandeur of creation,
his humble reasonable intelligence for Good is a condition
so that the way to heaven may be opened to him.

Man knows what is apparent but. . .
The Lord, He alone is: The Knower of what is hidden and what is apparent.

The Sublime has the power of the resurrection.

Stubbornness denies the cycle of life and death
but the truth of things will crystallize over time.

Man already preexisted, his knowledge has already been acquired
And we even took an oath to "be grateful"
Before existing in this temporal world of free will.
Doesn't that surprise you !?

Cet exceptionnel physique comblé de raison

« L’homme est Dieu par la pensée » !? Cela ne peut pas provenir d'un sage, mais d'un allier à l'orgueil. L’homme n’est pas un Dieu, ni un demi Dieu, que Le Créateur pardonne nos offenses, La création passe d’un macrocosme à un autre totalement antinomique Le Créateur a créé l’homme de Terre, les Djinns de feu, les ange de lumière . . . Le Créateur a Honoré l’Homme, après lui avoir insufflé de Son Intellect, imprégné d’Intellect juste une touche infime d'où notre limite de savoir, beaucoup de choses dépasse l'entendement humain dans cette existence de libre arbitre comme si, pour jauger la rectiligne, la détermination, le dévouement, l'homme reste exceptionnel par un physique comblé par la raison.

L’homme anticipe, l’homme fait de la science-fiction, l’homme sage philosophe et enfin l’homme possède l’outil de la science, un outil de progression progressif selon les besoins primordiales qui lui permettent de passer d’une ère à une autre. L’homme est insignifiant par rapport aux complexes grandeurs de la création, son humble intelligence raisonnable pour le Bien est une condition pour que la voie des cieux lui soit ouverte.

L’homme connaît ce qui est apparent mais . . . Le Seigneur, Lui seul est : Le Connaisseur de ce qui est caché et de ce qui est apparent.

Le Sublime a le pouvoir de la résurrection. L’entêtement nie le cycle de la vie et de la mort mais la vérité des choses se cristallisera avec le temps. L’homme préexisté déjà, ses connaissances été déjà acquise Et on a même prêté serment « d’être reconnaissant » Avant d’exister dans ce monde temporel de libre arbitre. Cela, vous surprend n’est-ce pas !?

Aucun commentaire: